چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
سر و كله‌ی «كودك و توفان» دوباره پيدا شد!

هم‌زمان با ايام دهه‌ي فجر، رمان «كودك و توفان» اثر «حسين فتاحي» براي سومين بار منتشر شد.

ايبنا نوجوان: رمان «كودك و توفان» اثر «حسين فتاحي» است كه در آن با الهام از كودتاي نوژه، داستاني مربوط به رويدادهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي را روايت كرده است. 

قهرمان اصلي اين كتاب، نوجواني به نام «كامبيز» است كه پدرش در سال‌هاي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي سرهنگ خلبان بوده و بعد از پيروزي انقلاب بازخريد شده است. 

«فتاحي» نويسنده‌ي اين اثر درباره‌ي كتابش گفت: این رمان درباره‌ي یک خانواده‌ي ارتشی است که پدر خانواده طرفدار شاه است و بعد از پیروزی انقلاب بازنشسته می‌شود؛ اما تلاش می‌کند با همکاری دیگر دوستانش علیه جمهوری اسلامی دست به کودتا بزند.
كامبيز پسر نوجوان خانواده پس از پی بردن به تصمیم پدر و دیگر دوستانش تصمیم می‌گیرد پدرش را منصرف کند بنابراين ماجرا را با معلمش که از نیروهای انقلابی است در ميان مي‌گذارد.
معلم هم تصمیم می‌گیرد نیروهای انقلاب را در جریان بگذارد و در آخر این توطئه با دستگیری کودتاگران خنثی می‌شود.

اين نويسنده درباره‌ي هدفش از نوشتن اين كتاب گفت: هدفم از نوشتن چنين رماني آشنايي نوجوانان با واقعیت‌های انقلاب، مبارزات مردم و هم‌چنین شرکت هم‌سن و سال‌هایشان در این مبارزات بود. 

جالب است بدانيد رمان «كودك و توفان» در سال‌هاي 1361 و 1362 به صورت داستان‌هاي دنباله‌دار در مجله‌ي «كيهان بچه‌ها» چاپ ‌شده و بعد از مدتي به صورت كتاب در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. 

«كودك و توفان» را «انتشارات سوره‌ي مهر» براي سومين بار و با قيمت 2900 تومان منتشر كرده است. 

منبع خبر: روابط عمومي انتشارات سوره‌ي مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها